Wonderful Days-recenze

23. února 2010 v 20:50 | Miharu-kamzík |  Anime
Neáno,Neáno...Připravila jsem další recenzi k jednomu z mých oblíbených filmů-Wonderful Days...Btw,ten název lže,nevěřte mu:-D!Teda varování aspoň pro ty,co umějí anglicky...

Pod čárou...:-D

Píše se rok 2142 n.l. .Co si vzpomínám,pořád jen prší.Svět je na pokraji zániku.Škodlivé látky pomalu prostupují světem.Jen několika málo lidem se podařilo uniknout.Postavili novou archu Noemovu a město,kde mohli přebývat jen někteří jedinci.Město,kde se lidé starají jen o to,že žijí ve zdravém prostředí a okolní svět je pro ně jen "obtížný hmyz".Město pojmenovali Ecoban.Okolnímu světu nebyl přístup do Ecobanu umožněn.Tak vznikl spor mezi dvěma městy-Marrem a Ecobanem.Ecoban byl nazván jako "Ráj,který je jen pro vyvolené.".Dostávalo se mu přísunu čistého vzduchu a energie.Škodliviny byly vypouštěny ven,což se nelíbilo Marriáncům,kteří obývali znečištěné město a starali se o něj.Příběh začíná,když se hlavní hrdina Shua-vyvrženec z Ecobanu pokusí proniknout do řídícího systému Ecobanu a zastavit přísun znečištění,ovšem neuspěje.Shua si z celého srdce nepřeje nic jiného,než spatřit opět modré nebe.Takové,jaké je v Gibraltaru každý den.Díky návštěvě Ecobanu potká Shua svou starou známou-dívku jménem Jay.Přestože tvrdí,že z nich dvou jsou již nepřátelé,setkání se mu vryje do paměti.Je i několik dalších Marriánců,kteří se marně snaží růst Ecobanu zastavit.Shua pracuje na kluzáku a podle návodu Doktora Noema hodlá Ecoban zničit,co nejrychleji to půjde.Ecobanci však něco tuší a mezitím spustí operaci "Marr" (tj.podpálení ropných polí a rozšíření znečištění).A to Shua ještě neví,co ho čeká,až se znovu tváří v tvář setká se svým dávným nepřítelem,který už dlouho dělá všechno pro to,aby Shuu zničil.

Anime výborné,krásně propracované,vynikající grafika.Bylo vydané v roce 2003 a trvá 80 minut.Není to zrovna nejdelší film,zato je plný akčních a vzrušujících situací.Většina soundtracků je opravdu pěkných.Co se zvuku týče,je to korejsky,proto je to od japonštiny trochu nezvyk.Originální-korejský dabing je špičkový.S čím (už zase a ještě pořád) nesouhlasím,je český dabing.Opět naprostá katastrofa.Většina hrdinů mluví jako roboti a také je problém to,že se zastaví třeba uprostřed věty.Dabují to sice známí čeští dabéři,ale k povaze postav ty hlasy vůbec nesedí a intonace a přízvuk je také dosti strašlivá.Lepší je tedy pokaždé zůstat u originálního dabingu.Žánrově bych to přirovnala ke sci-fi.Hodně se tam používají i střelné zbraně,takže až k tomu sednete a pustíte si repráky,nezapomeňte mírně pootočit volume doleva,jinak by vám mohly popraskat bubínky.Film je přístupný od 12ti let.Je to trochu komplikované,ale pochopit se to rozhodně dá.Podle mě jsou i složitější filmy.Český název je sice Zkáza Ecobanu,ale jelikož je to v originále Wonderful Days,což vůbec se zkázou nesouvisí,ani jsem to do názvu nepsala.Jako vždy-krásné.Wonderful Days mi přirostlo k srdci,i když je to dost smutné.A jako vždy doporučuji-stojí za shlédnutí:-D.

Ano,a opět nějaké video.Tentokrát jsem se rohodla pro trailer,abych vás zlákala.Mwhé...:-D.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.